måndag 28 september 2009

On work

Trött.. men e klar me "uppgifter" så sitter här en stund.. vid datorn på kontoret.

Har blivit folkskygg tror jag, under tiden jag varit hemma me bus. Eller så är jag inne i någon "LÅT MIG FUCKING VA!!!"-period jag väljer vem jag vill prata me, när jag vill prata och hur jag vill prata. Men d är väl för att jag haft liten hängandes i benen, missförstå mig rätt, jag älskar mitt barn mer än allt annat... men ibland behöver även jag en paus från "mamma, mamma, MAAAAMMMAAAAAA" eller "GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR INTEEEEEEEEEEEE, MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAA". Ja ni som träffat henne och känner henne vet ju hur viljestark hon är, och vilket tålamod hon har *blink blink*

Men nu, när jag e på jobbet skulle jag döööö för att få komma hem till henne.

Allting har bara varit skitamycket... smäll på smäll på smäll... faan hon va ju bara lite snorig.. hon skulle ju bara kurera sig onsdag o torsdag. men nää, hon fick öroninflammation, penicillin som har varit ett helvete att få i henne, och jag mådde sååå dåligt, sen får hon feber och är jättehes och kan knappt andas för att hon är så tjock i halsen och snorig näsa, in till akuten, fortsätta penicillinkuren, för det kommer bli bättre, sen kommer röda prickar, från nyckelben till fotsula, in igen, penicillinallergiker, luftvägsinflammation, penicillinet har inte ens hjälpt lite, ny penicillin som de hoppas hjälper. Och jag tycker såååå jävla synd om Mathilda, gör så sjukt ont i hjärtat att se min lilla varelse så glad och lycklig, men har inte tillräckligt me ork att cykla på sin nya cykel... urs... men jag hoppas jag gjort det bästa jag kan, vi har läst böcker, igår ända till 21.30, ritat, pysslat, lekt me dockor, me lego, meckat me hennes cykel, lagat mat tillsammans, rullat färsbiffar och ja sånt man gör hemma.

Att inte veta när ens barn kommer tillbaks till det vanliga tar så jävla mycket energi... och jag försöker vara flickvän och bonusmamma... men det är väl klart det här tär på det "vanliga" livet... urs, ska nog köpa rosor till mitt hjärta när jag kommer hem... faaaan va jag hare bra egentligen... egentligen! Men ibland e karlar de mest trögfattade och korkade människor som finns... men å andra sidan men are from mars, women are from venus





Nej.. nu ska jag ut o va social me tjejorna :)
Jag mår bra, och jag är glad. Bara lite putt på snoriga näsor och feber.

Puss o Hej!


Inga kommentarer: