fredag 4 december 2009

uppdatering...

Nu ska vi se va som sker i mitt liv... hmm.. vad har hänt...

Jempa har flyttat till dalarna, efter en veckas slit me trotsiga tonåringar och kartonger och alkoholiserade karlar som får bryt, för att han får sova på en soffa och inte i en säng... observera att killen inte ens har tak över huvudet.. mm.. otacksamt anser jag....... när han dessutom fått pengar och fått hjälp med att betala sluta röka medel... men men..

flytten gick iväg iaf efter många om o men, tappade hoppet några gånger... men fan.. vi gjorde det en HEL lägenhet plus möbler från hennes avlidne mamma, så enligt mig 1 ½ lägenhet... men vi gjorde det... på TRE dagar!!! WOW!!!

En kväll på akuten hann vi med också, Mathilda var hes och fick hög feber, in... öroninflammation och halsfluss.. hmm okej.. stackars barn!!! Mathilda kräks i bilen över hela henne och hela mig.. lilla liten =(

Hunden opererades i tisdags och det gick bra. Hon var hängig o lite borta när vi kom hem.. tappade i temp men fick upp den igen... hon har såklart jättejätteont, och det måste man ju ha förståelse för.. speciellt efter veterinärens förklaring av ingreppet igår.... aj aj aj... Ja, vi åkte in igår, för jag tyckte det såg ut som att mitt underhållande av såret inte hjälpt, det vätskade och luktade verkligen öppet sår här hemma.. men hon tyckte inte det var så farligt, tan sa "Bella har mycket överflödigt skinn (hon fick ju valpar 2005), och jag får ju inte slita på det yttre skinnet, och jag tog ju bort en del med tanke på att det var två juver, så det blev en jävla massa slitandes o dragandes i underhuden.. så hon har nog skitont.. vet du,.. jag skriver ut en antibiotika till henne, som trycker på smärtstillandet och läkningen lite." Jag stod som ett utropstecken efter sjuttio AJ AJ AJ!!.. hon gestikulerade med händerna samtidigt så jag såg hela operationen framför mig.. stackars lilla Bella...Men hon har ju varit pigg, precis hela tiden... och försöker busa emellanåt... Det går framåt iaf :)


Idag har jag egentligen prov i skolan, skulle haft igår, Astrid, de ändrade tiden för mig, så jag skulle egentligen skrivit med dig :( Men det hade jag missat... och idag missar jag ju det också, dels för att jag inte vill lämna hunde hemma och dels för att de kommer me ny spis, kyl och frys idag.. så pratade me min mentor och vi kom överens om jag ska komma onsdag förmiddag innan psyk a kursen och skriva.. hör och häpna.. "vet du karolina.. ta med dig hunden... hon ska inte vara hemma själv.. tänk om nåt händer!, jag vet ju hur min tok är och hon är kapabel till det mesta.. och vi brukar ju ha djur här lite då o då..."...

Eh.. tack då!!!

Tror jag ska plugga hela livet... ;)

Nu är min lilla tös hos sin mormor, hon fick en ny docka av henne igår, som dricker ur flaskan och sen kissar ut det,... hon är frälst ;) De packar väl också ihop sig snart och kommer hit, eller om jag möter de.. nu tycker jag spiskillen kan komma så jag får njuta av min vara-hemma dag i soffan...


Juste.. Ska på bloggträff imorn, arrangerat av bloggfamiljen som drivs av Hannah (Graaf) Karyd och Peter Karyd.. ska absolut bli skitatrevligt!!!!

Går med Emma, känner att jag är skyldig henne det :)

Puss o Kram

1 kommentar:

Novalies mamma sa...

Varför känner du att du är skyldig mig det?????

Har jag gjort nått... hmmm...


Ska bli kul iaf !


pussssss