fredag 18 december 2009

vilken otroligt mysig morgon!!!

Jag vaknar 7 och hör Kenta och Emilia sitta och prata och mysa vid tvn, Mathilda sover fortfarande så jag la mig på kudden igen och bara mös av att det var lugn o ro, ingen som skrek mamma, ingen stress bara luuuuuuuuuuuugn. Mathilda vaknade 2 min senare än mig ungefär, men ligger kvar hon också, så vi ligger o myser en stund innan vi går upp.. när vi kommer upp gör jag kaffe och ger barnen frukost, Kenta står i duschen och barnen är glada.

När jag ska lämna Mathilda på dagis kommer vi ut och det första Mathilda säger "Mamma!! Nu nööö roligt!!! Titta fint!" (Mathilda, har inte tyckt att snövädret varit särskilt tillfredsställande alls, för det har blåst och varit allmänt jobbigt och vi har sagt att snön är inge rolig nu, men snart blir den rolig när man kan va ute och åka pulka.. och idag va det lugnt och snön låg på backen) Vi lunkar en stund och Mathilda drar pulkan och Bella skulle kunna äta upp vem som hellst för att få springa, hon hittar en vante som hon anfaller och skakar livet ur.. Lämna på dagis och nu hemma och ska slänga in sista uppgifterna, hoppas hon skickar provet, så jag är klar med det här sen... jag vill inte känna MÅSTE dygnet runt..

Ikväll ska vi klä granen, så Emilia får va hemma till efter middagen så hon får va me o klä den.. sen åker hon till rebecca och är borta lääääänge :(

Bilder kommer sen! förresten, min pisskamera har gått sönder, så d blir bara mobilbilder......

Förresten, ska jag haka på trenden o köra frågestund??? haha, jaja, fråga på ni så får vi se om det blir nåt... :P

2 kommentarer:

Novalies mamma sa...

oki, själv tycker jag det är jätte svårt att sätta pris på julklappar, det är jobbigt! ne usch, allt med julklappar är jobbigt haha! men men vi får se om man hittar en bra och förnuftig lösning till nästa år... för man kan verkligen inte sitta och skämma bort barnen, det e ju inte bra"! Pussss

Novalies mamma sa...

hehe chanel parfymen får hon han jobba för i sånt fall hahahaha... nej men jag är bara så rädd att hon kommer bli bort skämmd och ohyffsad och inte vara tacksam för det hon får.... självklart får hon allt plus lite till, det är ju precis det vi gjort detta år, men jag vill att hon ska lära sig vara tacksam för det hon får och inte ta för givet att hon får ALLT!

Pussssssssss