tisdag 6 oktober 2009

hemma igen

japp nu är alla kycklingar på sina stationer och Mathilda var så fin, fick hon även höra... tror typ hon va den enda som va uppklädd.. hehe... Eva sa "men guuud så fin du är, din mamma är minsann en klippa".. hehe... snälla Eva :)

Gick o tänkte lite på vägen hem vilken hysteri det är bland småbarnsföräldrar, och hur vissa tar det föör allvarligt.. typ mat.. Bvc har ju nå formulär om hur mycket och hur ofta barn ska äta... när jag fick det skrattade jag bara o sa, mitt barn äter när hon är hungrig. och BVC sa, ja precis, broschyren är inte till för såna mammor som dig.. som fattar det.. *skratt*... Mathilda har alltid tillgång till vatten, när hon är sjuk sprider jag ut vattenflaskor i hela lägenheten, för hon dricker när hon är törstig! Att tvinga i barn, är mer plågeri än om de skulle välja att rata maten.. självklart ska man ställa fram maten, men att sitta spänd i väntan på om de ska äta bidrar ju bara till en stressig situation vid matbordet. Och att ge barn mat efter eller innan man själv äter... aldrig! det är ju sjukt! Vill du äta själv när någon annan sitter o glor på dig? nää. inte jag iaf.. jaja.. hysteri hysteri... men för att sammanfatta... barn äter när de är hungriga, de svälter inte sig själva. så det så =)

3 kommentarer:

yasmine sa...

nej tror inte att jag har sett den.. va heter den på engelska då??

Caroline. sa...

Jäklar vad du har börjar blogga. Nu har jag ju massor att läsa ifatt. Kramar!

yasmine sa...

Okej.. nä den hade jag inte sett.. men gillar inte sjuka filmer.. bara sånna som kan hända på riktigt.. typ en mördare i skogen.. ahhaha