fredag 9 oktober 2009

Trallalala

Japp, fick ta en tralalala i morse.. eller tradolan.. fast Kentas pappa säger att det heter tralalala enligt pundare typ.. haha... ja asså man blir ju lite gladare... men inte särskilt tralalalaig tycker jag inte. Jag är ju glad för att jag kan röra på mig.. så jäkla ont i ryggen :( Kunde inte vrida på mig imorse.. Benen löd, men de ville inte alls ta mig framåt.. kändes som att de försökte ta sig loss från min kropp.. och jag är ju inte den som tar en treo för huvudvärk, eller alvedon för feber.. jag tar nästan aldrig paracetamol eller värktabletter... men i morse var det antingen att ta en eller ligga till sängs..

Nu på morgonen har jag fixat me alla försäkringsbolag.. först med Bellas så att allting står rätt till där nu och att allt täcker operationer och eventuella efterbehandlingar, det ser bra ut!
Trygghetsavtalet jag teckna för min mobil, var ett mycket bra val.. jag får en ny... det ser bra ut!

Jag är lite mer mör tyvärr, Bellas knöl kom som en chock och en sten i magen.. det var att lägga mer kol i glöden... Fan, stackars hund.. Så jag höll min alskade dotter hemma idag, kände att jag behövde hennes glada tjut för att gå igenom dagen.. och nu äter hon godis.. hehe... och kollar lite film.. är man ledig får man lyx, är man sjuk får man sova!

Nää... dricka mera kaffe och sen röra oss mot sickla, så jag kan få en fungerande lur... Idag blir det till att tvätta och småplocka lite så kvällen blir mysig.. känner att jag behöver det med min älskling.. han o jag framför tvn ända in i natten, det är något vi är bra på =)

Urs va jag älskar min familj. Så det gör ont. Utan Bella skulle vår familj inte vara fulländad... tror jag ska göra mig av med katterna nu förresten.. iaf Tuffzan, för hon är bara inne, men hon vill inte... sen sitter hon på balkongen och skriker istället.. och släpper jag ut henne blir hon panikslagen och sätter sig under en balkong o ylar, och när jag hämtar henne vill hon inte ens gå in... Tror hon behöver en kattlucka som hon kan springa in o ut i.. för just nu tycker jag lite synd om henne... hon är så otroligt känslig. Festis är bara cool, han diggar läget, så länge hans familj finns kvar... och han får mat.. lite gos och lite sova.. Nu börjar han bli mer utmattad om dagarna, han vill inte komma in på kvällarna, och jag har svårt att tänka mig att han sover i kylan på natten.. så när han kommer in slänger han sig på köksmattan och somnar.. haha i morse när han somna där så bar Mathilda upp honom... han vakna inte förrän efter ett litet tag.. haha mammas kisse ;)
Äh vi får se hur det blir me tuffzan, hatar att behöve överväga... men hoppas Jennie tar henne när hon flyttar till dalarna.. då vet jag att hon kommer må så himla bra. För jennie är ju lite såld på henne också :P


Bella ligger just nu och kämpar me sitt ben, hon ville inte ha någon långis imorse.. haha... hon var angelägen om att få komma ut.. men hon var ännu mer angelägen att få komma hem, stod o studsa utanför dörren när jag o mathilda gick upp för trappan.. sen kuta hon in till sitt ben o där har hon legat sen vi kom hem.. hon har även missat att jag fixat fruksot till henne... hmm.. då är det något som är knas.. har stått o slagit me en sked men inte en reaktion, prasslat me matpåsen.. lite reaktion.. men näää... haha

Inga kommentarer: